webp image

Zostaw Swój numer telefonu, zadzwonimy niezwłocznie!

Cześć!

Czy chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie za darmo w 60 sekund?

TAK
Zadzwoń teraz Zostaw numer Arrow right icon Icon used in buttons
20 maja 2025

Co zrobić, jeśli KSeF nie działa lub ma awarię?

Jeśli KSeF ulegnie awarii lub będzie niedostępny, podatnicy powinni postępować zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Finansów. Możliwe scenariusze obejmują:

  1. Przerwa techniczna KSeF – W przypadku planowanej konserwacji systemu Ministerstwo Finansów powinno poinformować o czasie jej trwania. W tym okresie przedsiębiorcy mogą wystawiać faktury w swoim systemie księgowym, ale muszą je przesłać do KSeF zaraz po przywróceniu działania systemu.
  2. Nagła awaria KSeF – Jeśli awaria nastąpi nieoczekiwanie, podatnicy mogą kontynuować wystawianie faktur poza systemem KSeF, jednak powinni przesłać je do systemu jak najszybciej po jego przywróceniu.
  3. Zabezpieczenie faktur na wypadek awarii – Zaleca się, aby firmy przechowywały kopie faktur u siebie, nawet jeśli KSeF przechowuje je przez 10 lat.

Ważne jest, aby regularnie sprawdzać komunikaty Ministerstwa Finansów dotyczące działania KSeF i ewentualnych problemów technicznych.

Najnowsze wpisy

Jak przygotować firmę na KSeF w 2026 roku?

11 września 2025 Baza Wiedzy

KSeF dla jednoosobowej działalności

8 września 2025 Baza Wiedzy

KSeF a faktury konsumenckie – co z B2C?

2 września 2025 Baza Wiedzy