Tak, po wprowadzeniu obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), faktury papierowe oraz tradycyjne faktury elektroniczne (np. PDF, skany) przestaną być akceptowane jako oficjalne dokumenty sprzedażowe dla podmiotów zobowiązanych do korzystania z systemu.
Jakie to ma konsekwencje dla przedsiębiorców?
- Obowiązkowe korzystanie z KSeF – Wszyscy przedsiębiorcy zobowiązani do wystawiania faktur w KSeF nie będą mogli wystawiać faktur w formie papierowej ani elektronicznej poza systemem.
- Automatyczna rejestracja faktur – Wszystkie faktury ustrukturyzowane będą automatycznie dostępne dla organów podatkowych, co ułatwi kontrolę transakcji i zmniejszy ryzyko oszustw podatkowych.
- Zmiany w procesach biznesowych – Firmy będą musiały dostosować swoje systemy księgowe i procedury do nowego systemu, np. poprzez integrację API.
- Zwolnienie z obowiązku przechowywania faktur – Faktury przechowywane w KSeF przez 10 lat eliminują konieczność ich lokalnej archiwizacji.
Faktury papierowe oraz tradycyjne faktury elektroniczne nadal mogą być wykorzystywane dla osób fizycznych (B2C), ponieważ KSeF dotyczy głównie transakcji między firmami (B2B).