webp image

Zostaw Swój numer telefonu, zadzwonimy niezwłocznie!

Cześć!

Czy chcesz, żebyśmy oddzwonili do Ciebie za darmo w 60 sekund?

TAK
Zadzwoń teraz Zostaw numer Arrow right icon Icon used in buttons
9 maja 2025

Jakie są koszty korzystania z KSeF?

Korzystanie z KSeF jest całkowicie bezpłatne – system został wdrożony przez Ministerstwo Finansów i nie pobiera żadnych opłat za wystawianie oraz przechowywanie faktur.

Jednak firmy mogą ponosić dodatkowe koszty związane z dostosowaniem swoich systemów księgowych do obsługi e-faktur. Oto przykładowe wydatki:

  • Koszt integracji systemu ERP z KSeF – Firmy korzystające z oprogramowania księgowego mogą ponieść koszty związane z dostosowaniem systemów do obsługi KSeF. Rozwiązania ERP wymagają zakupu dodatkowych modułów lub wdrożenia dedykowanych integracji API.
  • Koszt certyfikatów kwalifikowanych – W przypadku przedsiębiorstw korzystających z podpisu kwalifikowanego może być konieczne jego odnawianie, co wiąże się z opłatami.
  • Koszt szkoleń i wdrożenia – Duże firmy mogą zdecydować się na szkolenia dla pracowników dotyczące obsługi systemu, co generuje dodatkowe wydatki.

Pomimo tych potencjalnych kosztów, KSeF eliminuje konieczność przechowywania papierowych faktur i ułatwia procesy księgowe, co w dłuższej perspektywie może przynieść oszczędności.

Najnowsze wpisy

KSeF, a faktury dla podmiotów zwolnionych z VAT

23 maja 2025 Baza Wiedzy

Co zrobić, jeśli KSeF nie działa lub ma awarię?

20 maja 2025 Baza Wiedzy

Jak długo trzeba przechowywać faktury?

13 maja 2025 Baza Wiedzy