Krajowy System e-Faktur (KSeF) to nowoczesne rozwiązanie opracowane przez Ministerstwo Finansów, które zmienia sposób wystawiania i odbierania faktur w Polsce.
KSeF umożliwia generowanie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych w formacie XML, zgodnym ze strukturą logiczną e-Faktury, opublikowaną w Centralnym Repozytorium Wzorów Dokumentów Elektronicznych (CRWDE) na platformie ePUAP.
Dzięki KSeF wszystkie faktury są przechowywane w chmurze, co zapewnia ich bezpieczną archiwizację, weryfikację oraz monitorowanie w czasie rzeczywistym. System ten stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców od 2026 roku, aby zwiększyć transparentność i efektywność procesów podatkowych, poprawić administrację i zmniejszyć ryzyko nadużyć podatkowych.
KSeF ułatwia spełnianie wymogów podatkowych i zwiększa kontrolę nad finansami, co jest kluczowym krokiem w stronę cyfryzacji polskiego systemu podatkowego.
KSeF staje się obowiązkowy, aby zwiększyć przejrzystość i efektywność rozliczeń podatkowych, ułatwić kontrolę i zmniejszyć ryzyko nadużyć, co w konsekwencji przyczyni się do lepszego funkcjonowania systemu podatkowego w Polsce.
Krajowy System e-Faktur obejmuje wszystkich przedsiębiorców działających w Polsce, niezależnie od wielkości firmy czy branży. Każda firma, która wystawia faktury, będzie zobowiązana do korzystania z KSeF. System uprości procesy fakturowania, zwiększy przejrzystość oraz ułatwi monitorowanie dokumentacji podatkowej.